Απάντηση:
Ίσως περισσότερο και από τον Μίλτον
Φρίντμαν!
Ακόμα
και ένας από τους 'αρχιγκουρού' της
νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας, ο Μίλτον
Φρίντμαν, έλεγε ότι υπάρχει ένα μόνο
αγαθό που πρέπει να παραμένει πάντα υπό
δημόσιο έλεγχο: οι αυτοκινητόδρομοι.
Ίσως γι'αυτό το λόγο, οι δύο καλύτεροι
μαθητές του, Ρόναλντ Ρήγκαν και Μάργκαρετ
Θάτσερ, δεν τόλμησαν ποτέ να εκχωρήσουν
σε ιδιώτες το δημόσιο οδικό δίκτυο των
ΗΠΑ και της Βρετανίας. Ακόμα και στη
Γερμανία, η ιδιωτικοποίηση των
αυτοκινητόδρομων απορρίφθηκε από το
σύνολο των πολιτικών κομμάτων.
Τώρα,
η δήθεν 'Αριστερή' κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ
ετοιμάζεται να ξεπουλήσει σε ιδιώτες
τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της
χώρας, κάτω από την πίεση βεβαίως των
νεοφιλελέ ταλιμπάν της τρόικας, κάτι
που θα έχει ολέθριες συνέπειες για τους
πολίτες, όπως, για παράδειγμα, κατακόρυφη
αύξηση της τιμής των διοδίων. Ακόμα και
η αγία των απανταχού νεοφιλελέδων,
Θάτσερ, θα έσκαγε από τη ζήλια της.
Το
παρακάτω μίνι ντοκιμαντέρ των εργαζομένων
της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε με τη βοήθεια του
Άρη Χατζηστεφάνου, εξηγεί τις σκανδαλώδεις,
αδιαφανείς διαδικασίες με τις οποίες
θα γίνει ο διαγωνισμός και τις επιπτώσεις
από το ξεπούλημα:
Όπως
αναφέρει
ο Χατζηστεφάνου:
Όσο
και αν επιχειρήσαμε να κατανοήσουμε τα
επιχειρήματα όσων προτείνουν την
ιδιωτικοποίηση δεν τα καταφέραμε –
γιατί πολύ απλά δεν υπάρχουν. Η Εγνατία
είναι ένα ολοκληρωμένο έργο, που δεν
χρειάζεται χρηματοδότηση από τον
ιδιωτικό τομέα, ενώ προσφέρει εξασφαλισμένα
έσοδα στο δημόσιο, διατηρώντας τα διόδια
στην μισή τιμή σε σχέση με τους ιδιώτες.
Επίσης, όχι μόνο δεν χρειάζεται
τεχνογνωσία, αλλά προσφέρει την
τεχνογνωσία της και σε άλλες χώρες.
Αντίθετα,
όλες οι παραχωρήσεις που έγιναν σε
ιδιώτες οδήγησαν στην καταστροφή: τα
διόδια διπλασιάστηκαν, ενώ οι εργολάβοι
προχώρησαν σε συνεχείς αναθεωρήσεις
των συμβάσεων μεταφέροντας το κόστος
και πάλι στο δημόσιο.
Η
αλήθεια είναι ότι τέτοια 'ντιλ' γίνονταν
και την εποχή της πλασματικής ευμάρειας
και της πρόσκαιρης ευδαιμονίας που
προσέφερε ο καπιταλισμός καζίνο που
βασίστηκε στο μόνιμο δανεισμό και στις
χρηματιστηριακές φούσκες. Γνωρίζουμε
ότι το σάπιο πολιτικό σύστημα που
χρεοκόπησε τελικά τη χώρα, έκανε τέτοιου
είδους συναλλαγές με τις τράπεζες-βαμπίρ
της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής
μαφίας.
Στην
Ελλάδα, τα οικονομικά «μαγικά»
ήταν πιο πολλά. Με κάτι που θα μπορούσε
να παρομοιαστεί σαν πώληση γκαράζ σε
εθνικό επίπεδο, οι Έλληνες αξιωματούχοι
ουσιαστικά υποθήκευσαν τα αεροδρόμια
και τις εθνικές οδούς για να πάρουν το
χρήμα που χρειάζονταν.
Η
«Αίολος», νομικό πρόσωπο που ιδρύθηκε
το 2001, βοήθησε την Ελλάδα να μειώσει το
χρέος στον ισολογισμό εκείνη την χρονιά.
Ως μέρος της συμφωνίας, η Ελλάδα πήρε
χρήματα σε ρευστό με αντάλλαγμα την
δέσμευση για μελλοντικές πληρωμές
προσγείωσης σε αεροδρόμια της χώρας.
Μια παρόμοια συμφωνία το 2000 με την
ονομασία «Αριάδνη», «κατάπιε» τα
εισοδήματα που είχε η κυβέρνηση από τα
κρατικά τυχερά παιχνίδια. Παρόλα αυτά
η Ελλάδα χαρακτήρισε αυτές τις συναλλαγές
ως πωλήσεις, όχι δάνεια, παρά τις
αμφιβολίες που προήλθαν από ορισμένες
κριτικές.
Η
διαφορά είναι ότι τότε το ξεπούλημα
γίνονταν μυστικά προκειμένου να μπει
η χώρα στη νομισματική ένωση. Τώρα,
γίνεται ανοιχτά και κάτω από συνεχείς
πιέσεις και εκβιασμούς, με τους οποίους
οι νεοφιλελέ ταλιμπάν απειλούν να
οδηγήσουν στον ξαφνικό οικονομικό
θάνατο την ήδη χρεοκοπημένη χώρα. Και
όλα αυτά με μια 'Αριστερή' κυβέρνηση
στην εξουσία.
Είναι
άκρως τραγικό: το σάπιο πολιτικό σύστημα
έβαλε τη χώρα σε μια νομισματική ένωση
ξεπουλώντας μυστικά και τώρα, η ίδια
νομισματική ένωση εκβιάζει ανοιχτά για
ολοκληρωτικό ξεπούλημα, με αντάλλαγμα
μερικές ακόμα δόσεις ρευστότητας, που
απλά θα παρατείνουν για λίγο αυτό το
άθλιο θέαμα πριν την οριστική χρεοκοπία
...
Comments
Post a Comment